El Comerç Verd és una certificació per als comerços de proximitat amb una oferta respectuosa amb el medi ambient. És a dir, una oferta que fomenta la reducció de residus, que incorporar productes locals i ecològics, que permet la reutilització d’envasos i totes aquelles bones pràctiques que puguin reduir l’impacte del consum de les persones sobre l’entorn.
Comerç Verd certifica comerços de diferents tipologies: alimentació, begudes, moda i calçat, neteja i higiene, artesania…
Més de 700 comerços certificats
Més de 20 municipis arreu de Catalunya i Balears
Per què una certificació?
Perquè volem anar més enllà d’una distinció. Una certificació no només permet visibilitzar uns comerços específics, sinó que garanteix que aquests compleixen amb uns determinats criteris, únics, rigorosos i equitatius per a tots els comerços, independentment de la tipologia d’establiment o producte que ofereixin.
Qui l’impulsa?
Darrere Comerç Verd hi ha tot l’equip de Rezero, una fundació independent que des de fa més de 15 anys crea coneixement i impulsa idees, normatives i projectes innovadors perquè tant les empreses, les administracions públiques com la ciutadania puguin gaudir d’un model de producció i de consum cap al Residu Zero, sense matèries tòxiques, ni productes que quedin sense ús.
Comerç Verd col·labora amb PIMEC, el Mapa B+S, el Mapa Pam a Pam, l’Institut Novact de Noviolència, i la Generalitat de Catalunya (Direcció General de Comerç i Consorci de Comerç, Moda i Artesania).
Què més aporta Comerç Verd?
És un espai on els comerços poden trobar informació i eines per fer més sostenible la seva oferta i transmetre el missatge entre la seva clientela.
Comerç Verd facilita opcions i alternatives a una ciutadania cada vegada més activa en decidir què vol consumir i per què.
Comerç Verd permet posar en valor els comerços de proximitat que treballen per un nou model de consum.
Quins són els criteris de certificació?
En general, per tal d’obtenir la certificació, els comerços han de complir un mínim de dos dels següents criteris en més d’un 60% de la seva oferta. En funció de la tipologia de comerç hi ha criteris que poden ser variables.